Nyugdíjasok Weboldala

A tartalomhoz

Somogyi tájakon

Galéria

2019. szeptember 20-23-a között Egyesületünk 50 fős csoportja látogatta meg a Somogy megyét, melynek egy harmadát a határ menti erdő borítja. Odafelé útközben Szigetváron állt meg a csoport, ahol azt a várat tekintettük meg melyet Zrínyi Miklós költő-és hadvezér védelmezett.

Nagyatádra érkezve elfoglaltuk szálláshelyünket a Hotel Solárt, majd azt követően szabadprogram következett, mely keretében a városban zajló Honvédségi Nap rendezvényein lehetett részt venni, vagy a közelben lévő gyógyfürdőben tölthették el az időt tagjaink.

Másnap reggeli után a Kisbajomra utaztunk, amely a Somogyi erődség közepén található, picinyke zsákfalu, de igazi ékszerdoboz. Itt a Polgármester Asszony fogadott és kalauzolt bennünket. Megtekintettük a skanzent, majd kovács bemutató, lovas kocsikázás, pálinka és szörpkóstolás, valamint kemencében sült Langalló (kenyértésztából készült lángos) elfogyasztása ízesítve tejföllel, fokhagymával egészített ki a programot.

Másnap Drávaszentes-re utaztunk, ahol Duna - Dráva Nemzeti Park természeti és kultúrtörténeti értékeivel ismerkedtünk. Ezt követően egy apró falucskába Szulokra utaztunk, ahová egykor Mária Terézia német családokat telepített. A település Polgármestere fogadott és ismertette a hely történetét. Itt megismerkedtünk a Sváb kultúrával, Sváb táncokkal és a Sváb ételspecialitásokkal. Késő délután érkeztünk vissza a szállodánkba, ahol a vacsora után zenés-táncos esten vehettünk részt.

Elérkezett a kirándulás utolsó napja, de még reggeli után ellátogattunk a Somogyi dombság egyik legszebb vidékére a Vidra Park területére.
Hazafelé véve az irányt, természetesen megálltunk Baján a halászcsárdánál egy valódi bajai hallé elfogyasztására.

Késő esti órákban érkeztünk haza élményekkel gazdagon és kellően fáradtan.

Orosháza 2019. szeptember 27.

Hortobágyi Zoltán ny. r. ezredes elnök